Stará známá Norah Jonesová

Ačkoli písničky americké zpěvačky Norah Jonesové nikdy nepatřily k velkým hitům a nediskutovalo se o nich ani v odborných, ani ve společenských kruzích, jejich interpretka a autorka brzy vstoupila do hudební historie. V podstatě už s debutem Come Away With Me (2002).
Před časem se ale rozloučila s Lee Alexanderem, svým dosavadním životním partnerem, producentem a spolutvůrcem repertoáru, a nastoupila tím nový boj o uznání. Nebylo divu, že pro pofiderní jistotu sáhla pro zkušeném producentovi Dangeru Mouseovi. Ten ale trochu zklamal.
Při přípravě alba Little Broken Hearts se ukázal být vyčerpaný. Když spolu loni dělali na kolekci Rome, kterou Danger Mouse natáčel s italským skladatelem filmové hudby Danielem Lupim, Jonesová na ni nazpívala tři písničky a byla v nich výtečná. Na jejím albu to však nijak nejiskří.
Danger Mouse jako by věřil, že síla jeho jména bude k úspěchu stačit a povolil své svěřenkyni nahrát kolekci ve zhruba stejném duchu, v jakém byly její předešlé nahrávky. Žádný jeho zlomový myšlenkový vklad nepřišel, a tak Norah Jones prezentuje písničky, v nichž aby posluchač nějaké vzrušení nebo napětí hledal lupou.
V After The Fall se, pravda, projevil modernější elektronický zvuk. Připomíná trochu tvorbu projektu Gorillaz, nicméně na desce je jen výkřikem do tmy, navíc bez pointy a slyšitelného zdůvodnění, proč na kolekci je.
Mělo to být nové album nové Norah Jonesové, leč není. Máme co dělat se starou známou. Ostuda to není, důvod k radosti a očekávání ale také ne.

Norah Jones: Little Broken Hearts
EMI/Blue Note Records, 45:01
Hodnocení 50%

(Tato recenze vyšla v deníku Právo 28. Dubna 2012)



Přidat komentář

(Povinné)
(Povinné)
(Povinné)