Kryštof stokrát jinak – pokaždé lehký, snadno stravitelný a málo kalorický

Titulek této glosy je parafrází na předrevoluční reklamu na prodej mraženého kuřete. Poté, co její tvůrci národu ukázali, jak mražené kuře vypadá, vytáhli trumf, sice informaci, že lze z kuřete připravit jídlo. Národ zaplesal a následoval finální slogan – „Kuře stokrát jinak, pokaždé lehké, snadno stravitelné, málo kalorické“. Vlastně jen a jen pozitivní věci.
Před chvílí jsem se vrátil z pražského klubu Rock Café a cestou domů mě tenhle slogan napadl v souvislosti s tím, co činí ostravská kapela Kryštof. Jedenáct let po vydání svého debutového alba Magnetické pole, které se mi dodnes líbí ze všech jejích desek nejméně, již tahle parta bezpečně ví, že vedle dobrých písniček vyžaduje fanoušek i pravidelný přísun nápadů, změn, překvapení a jistot.
A tak se v minulosti vypravila koncertovat do vysokoškolských aul, natočila o sobě film, ten pak promítala v kinech a k tomu hrála naživo, vystupovala v divadlech, klubech, na festivalech, prostě realizovala nápady, aby její umělecká cesta nebyla fádní. Na české špici je přirozeně i proto, že umí napsat písničky, které si zapamatujete, ztotožníte se s jejími texty a ještě je vám při tom dobře na duši.
Producenta pro nové album Inzerát našel Kryštof na inzerát v Americe. Není mnoho českých kapel, které natočily desku s americkým producentem, nota bene dobrým a citlivým (jak se při poslechu nových písniček ukázalo). Kryštof vydal své nejveselejší dílko vůbec a po roční koncertní pauze (kterou vyplnil přípravami na realizaci desky a realizací samotnou) se vrátil na koncertní pódia.
A další nápad? Návrat to nebyl fádní. Do Rock Café dnes (28. října) pozval své nejvěrnější fanoušky z celé republiky, a aby se dostalo na všechny, vysílal přímý přenos koncertu se stránkách Seznam.cz. Podle neoficiálních informací jej sledovalo více než 25 tisíc lidí. Před jejich zraky si na pódiu během koncertu převzal zlatou desku za prodej a Richard Krajčo potvrdil, že na únorových koncertech v Ostravě, Brně a Praze bude hostem kapely Jaromír Nohavica. Další výtečný nápad.
Kryštof jako jedna z nemnoha kapel u nás pochopil, že o fanoušky je třeba se starat. Kdo to nedělá, připravuje se o několik let úspěšné existence. K čertu s tím, že jeho nedělní koncert nebyl úplně košer. Především nebyl ledajaký – to se počítá!
Mimochodem jsem zjistil aktuální čísla prodaných alba, která kapele stačí na zisk zlaté a platinové desky. Od ledna letošního roku se v České republice dává domácím kapelám zlatá deska za tři tisíce prodaných kusů, platinová za šest tisíc kusů. Taková je realita. Klidně by to mohl být stimul pro kapely, které si věří, že tři tisíce alb dokážou prodat.
Kryštof už prý ale útočí na platinové oceněné. A protože je nová deska Inzerát na světě čtrnáct dnů, útočit bude jistě i na všechny ty multiplatiny a doubleplatiny.
A jistě při tom útoku dostane nějaký další dobrý nápad.



Komentáře [ 4 ]

  • Tomáš napsal:

    Jen by to kluci mohli příště dotáhnout do konce! Jejich koncert přenášen na internet se nedal víceméně poslouchat :/

  • Adéla napsal:

    Tomáš: neřekla bych, že to byla jejich chyba ;)

  • Eliška napsal:

    Jenže to kluci neměli ve své režii, ale to byla akce Seznamu…

  • Tomáš napsal:

    Samozřejmě! Já to za vinu kapele nedávám, bylo zjevný, že za to může přenos a ten zprostředkovával seznam. Nicméně jsou to profesionálové a jako profesionálové moc dobře vědí, že co si nezkontroluješ, nemáš! A bitá na tom je nakonec zase jen ta kapela.. ;)

Přidat komentář

(Povinné)
(Povinné)
(Povinné)