Robbie Williams se vrátil v čase

Robbie Williams už prodal více než šedesát miliónů alb. Pravda, minulé Reality Killed The Video Star (2009) sice moc nezabodovalo, on přesto vidí budoucnost růžově. Sílu prý nabral v kapele Take That, do které se nedávno vrátil a s níž točil i koncertoval.
Novinka Take The Crown vyšla včera. Je to deváté sólové album v Britově diskografii, vzniklo v Los Angeles a za jeho produkci je odpovědný Jacknife Lee (dělal s U2, R.E.M. nebo Snow Patrol).
„Říkají, že magie mě opustila, ale já si to nemyslím,“ zpívá Williams v úvodní Be A Boy, jež svým zvukovým pojetím a melodickým optimismem odkazuje na časy, kdy byl popovou superhvězdou. Tak to chtěl, snaha vrátit se do této pozice je evidentní.
Aranže svižných písniček jsou rozevláté a odlehčené, což je znát u chytlavé Shit On The Radio, singlu Candy nebo u rockově zabarvené How Wow Yeah Yeah.
Aranže skladeb volnějších a pomalých jsou naopak teatrální, důstojné. Williams v nich zpívá výrazně, aby co nejvíce obnažil skutečné výrazové možnosti hlasu. I proto jsou písně Different nebo zpěvem sboru opentlená Hunting For You nejzajímavějšími na albu.
Závěrečná Losers, kterou zpívá s americkou písničkářkou Lissie, je pak procítěným folkovým vrcholem kolekce.
Williams na novince nabídl své pojetí popu s rockovými přesahy. Ty jsou patrné především v závěru alba, kde popustil uzdu svým autorským fantaziím. Not Like The Others třeba připomíná osmdesátkový zvuk skupiny Queen.
Na kolekci nejsou sice písničky, které by měly místo v přehlídce hitů jasné. V době, kdy se popová alba vyrábějí jako na běžícím pásu a leckdy je nenahrávají živí lidé, je však počin plný skutečného zpěvu a muzikantů z masa a kostí přinejmenším příjemný.

Robbie Williams: Take The Crown
Universal Music, 43:47
Hodnocení: 80%

(Tato recenze vyšla v deníku Právo 7. listopadu 2012)



Přidat komentář

(Povinné)
(Povinné)
(Povinné)