Někteří stánkaři na festivalech se šidí. Už to není jen domněnka

Nedávno jsem na tomto blogu informoval o tom, že vysoké ceny za jídlo a zejména pití na hudebních festivalech jsou způsobeny nejenom obvyklou lidskou touhou vydělat co nejvíc prachů v domnění, že život pak bude lehčí a pohádkovější, ale i tím, že stánkaři zaplatí za pronájem svého obchůdku na festivalu zprostředkovateli. Ten pak pořadateli nabídne kompletní servis stánků na festival, což vypadá docela logicky a podnikatelsky přirozeně.
Pořadatel festivalu se nemusí o nic starat a ještě za stánky, které mu zprostředkovatelská firma podstrčí, shrábne peníze. O to mu jde samozřejmě především, nemusí se dohadovat s každým stánkařem zvlášť. Stánkaři ale prakticky neplatí jen jemu, nýbrž i zprostředkovateli, takže zatímco za pronájem svého stánku na festivalu zaplatí třeba třicet tisíc, pořadateli jde jen část z této sumy. Zbytek jde do kapsy zprostředkovatele.
Pořadatel tedy může mít pocit, že pronajímá levně, ale skutečnost je jiná. A tak se stánkař pak musí snažit, aby se mu náklady přinejmenším vrátily. Tím pádem se ceny za jeho zboží leckdy až směšně navyšují. Takový vyschlý langoš za pade nebo kola za pětačtyřicet je opravdu trestuhodný výsměch zákazníkovi. A někdy vás i ošulí.
Má slova dnes potvrdil Český rozhlas, který ve svém zpravodajství uvedl, že padesát procent prodejců na hudebních a filmových festivalech šidí zákazníky. Ve zprávě stojí (cituji ze serveru Českého rozhlasu): „Zhruba padesát udělených pokut v celkové výši 73 tisíc korun. Nejčastěji se jednalo o finanční postih ve výši tisíc korun, nejvyšší udělená pokuta byla pět tisíc korun. Takový je výsledek poslední série kontrol České obchodní inspekce. Kontroloři se zaměřili na prodejce občerstvení ve stáncích a kioscích. Zhruba polovina z nich podle kontrolorů zákazníky šidila. Český rozhlas má k dispozici seznam provozoven a stánků s občerstvením, které během letních festivalů zákazníky šidily. Stánkaři využívají toho, že tyto akce jsou jednorázové a po jejich skončení si zákazníci už nemají kde stěžovat. Nejčastěji pak podváděli při placení, uváděli špatnou míru nápojů nebo nesprávnou gramáž jídla.“
Přikládám ještě seznam prodejců, kteří podle České obchodní inspekce šidili. To kdybyste o víkendu na některého někde narazili.
Firmy, které také podle ČOI šidily zákazníky
La Superba s.r.o.
DELICATO s.r.o.
ELVERS s.r.o.
ROX COMPANY s.r.o.
MERKUR HOŘOVICE s.r.o.
TI.FE s.r.o.
TEHUM, a.s.
VSP corp, s.r.o.
PROFIART s.r.o.
STATRA s.r.o.
BAO SHJ s.r.o.
LTD Group System s.r.o.
TOPLSKÁ HOSPODA s.r.o.
G-way s.r.o.
Hotel MARIO, a.s.
Zlatá orchidea s.r.o.
AZEMI s.r.o.
KM FUTURE s.r.o
Café MAXIM Zlín
DavPet, s.r.o.



Komentáře [ 1 ]

Přidat komentář

(Povinné)
(Povinné)
(Povinné)