Nine Inch Nails jako perpetuum mobile

Ve středu večer vystoupili v Praze i američtí králové industriálního rocku Nine Inch Nails. Poslední koncert jejich evropského turné měl slavnostní charakter, protože se jako vůbec první odehrál v novotou vonící hale Forum Karlín. Příjemný a pohodlný prostor v kdysi průmyslové čtvrti pojme na čtyři tisíce diváků, nad jeho plochou se tyčí další dvě patra a kouření je v něm zakázáno.
Nine Inch Nails, v jejichž čele stojí jedna z nejvýraznějších postav světové rockové scény devadesátých let Trent Reznor, nabídli odehráli energický koncert, na němž prokázali, že svůj repertoár dokáží s touto vlastností odehrát jak pouze na syntezátory, tak na kytary a bicí, nejlépe pak v úzkém sepjetí obou poloh.
V jejich skladbách jsou agresivní rockové pasáže, kterým přidávají důraz různé industriální zvuky, přitom v mnoha z nich je zřetelná melodická linie. Reznor sám nyní prožívá skvělé časy, a to jak umělecké, tak osobní. Proto z vystoupení celé kapely (neboť on jí svou osobností zcela vládne) sálala naprostá jistota, kterou tři tisíce diváků pod pódiem doprovázelo zpěvem, tancem i aplausem mezi jednotlivými kompozicemi.
Nine Inch Nails působili jako perpetuum mobile, které svým až strojově přesným výkonem dostávalo diváky do varu a vydechnout jim dalo až po poslední skladbě. Na tomhle přesvědčivém hudebním soukolí ani tak nevadí, že Reznor je spíše deklamátor než zpěvák ani občasné technické výpadky, vždy pravda jenom na krátký čas.
Na velké scéně, měnící se během večera podle pohybu pěti velkých panelů, přesto osvětlené spíše spoře, čtveřice ukázala, že rocková agresivita umí být aranžérsky chytrá a smysluplně podaná.

Nine Inch Nails
Forum Karlín, Praha, 11. června
Hodnocení: 75%

(Tato recenze vyšla 13. června 2014 v deníku Právo)



Přidat komentář

(Povinné)
(Povinné)
(Povinné)