Madonna zpívala, provokovala i tančila

Americká popová zpěvačka Madonna se vrátila do Prahy. V sobotu večer před O2 arenou protestovali proti jejímu koncertu tři věřící, kolem nich měli žně překupníci vstupenek a uvnitř se pak čekalo bezmála do dvaadvacáté hodiny, aby následující show nijak extra nepřekvapila.
Nechyběly jí prvky provokace, z převážně ateistického českého pohledu spíše úsměvné, hemžení polonahých těl s výraznými sexuálními evokacemi, do půl těla obnažená členka company, rovněž taneční až gymnastické výkony a v neposlední řadě dvaadvacet písniček, které si zpěvačka pro turné k letošnímu albu Rebel Heart vybrala.
Vsadila z velké části na skladby z uvedené kolekce. Došlo na Living for Love, Devil Pray, Unapologetic Bitch, Bitch I’m Madonna, Body Shop, HeartBreakCity, Iconic, Ghosttown i Holy Water. K nim přibyly letité hity True Blue, Like A Virgin, La Isla Bonita, Music či Material Girl.
Madonna začala svou sobotní show až krátce před dvaadvacátou hodinou. Pódium předtím okupoval hudebně i interpretačně marný irský raper Rejjie Snow a následně se hodinu nic nedělo. Zpěvačka pak zpoždění sice omluvila technickými problémy, možná by ale bylo lepší, kdyby se její tým lépe připravil. Nechat diváky bez včasného vysvětlení tak dlouho čekat je neuctivé.
Koncert byl rozdělen do čtyř částí. Na každou z nich se Madonna pečlivě přečesala a převlékla do kostýmů, které si pro show objednala z dílny předních módních návrhářů, jakými jsou Miuccia Prada, Jeremy Scott či Alexander Wang.
Inspirací pro vizuální podobu turné prý byla vystoupení Cirque du Soleil, představení k vítání nového roku v Číně i film Pomáda. Před pódiem s obrovskými zadními projekcemi bylo dlouhé molo ve tvaru kříže, které bylo hluboko mezi diváky zakončeno do podoby srdce. Madonna a její pilní tanečníci je využili celé. Pohybovali se z jedné části na druhou, takže diváci, kteří molo obklopili, jim byli doslova na dotek.
V úvodu koncertu se v projekci objevili boxer Mike Tyson, raper Chance the Rapper a samotná zpěvačka. Záhy sjela z výšky na scénu klec, ze které Madonna začala zpívat úvodní písničku Iconic. V tu chvíli publikum ryčelo nadšením, což nezpůsobil pouze fakt, že koncert začal, ale především to, že skončilo hodinové čekání.
Při písničce Bitch I’m Madonna se ke zpěvačce přidala z projekce americká raperka Nicki Minaj, která na albu Rebel Heart ve skladbě hostuje. Při Burning Up se popová královna poprvé chopila kytary a při následující Holy Water došlo na avizovaný tanec dívčí části company v napodobeninách úboru jeptišek u kovových křížů. Skladba končila scénou evokující obraz Poslední večeře od Leonarda Da Vinci, v jejím finále pak Madonna ležela na stole a jeden z tanečníků roztáhl její kolena výrazně od sebe, což publikum přijalo pobaveně i nadšeně.
Při True Blue se sedmapadesátiletá umělkyně provázela hrou na ukulele. HeartBreakCity doprovázel její dramatický tanec s kolegou na točitých kovových schodech, aby ho z nich v závěru shodila dolů. Následující Like a Virgin byla upravena v dubstepovém duchu a zcela se z ní vytratila dravost.
Madonna poté zpívala písně Secret a Ghosttown s kytarou a v závěrečné části koncertu došlo po swingovém úvodu skladby Music a zjevení se do půl těla nahé tanečnice, jež se vynořila po boku pečlivě oblečené Madonny ve skladbě Candy Shop, také na La vie en rose z repertoáru Edith Piaf. Při ní se hvězda večera opět doprovázela na ukulele a byl to nejzajímavější moment celého koncertu, protože nabídl nečekaný okamžik i solidní pěvecký výkon podaný ve francouzštině.
Většina písniček programu se nesla v tanečním duchu a popová královna se při nich věnovala nejenom zpěvu, ale i tanci. Pěvecké linky byly v těch okamžicích studiově znásobené, a byť Madonna zpívala naživo, její hlas byl jeden z mnoha, které z reproduktorů zněly. Velmi zásadně jí pomáhaly dvě vokalistky, které byly součástí živé koncertní kapely.
Opravdu sólově se Madonna představila jen několikrát, to když došlo na písně s akustickým či komorním doprovodem. V těch okamžicích se však její zpěv trochu „zasunul“ za instrumentální složku a postrádal přesvědčivost.
Zmíněná píseň z repertoáru Edith Piaf byla nesporně milým překvapením koncertu. Jinak to byla očekávaná show, na kterou jsme od Madonny zvyklí. Jedním dechem nicméně nutno dodat, že prvotřídní, po vizuální i zvukové stránce vysoce profesionální a moderní. Do haly na ní v sobotu dorazilo sedmnáct tisíc diváků.

Madonna
O2 arena, Praha, 7. listopadu
Hodnocení: 80%

(Tato recenze vyšla v deníku Právo 9. listopadu 2015)



Přidat komentář

(Povinné)
(Povinné)
(Povinné)