Depeche Mode jsou předvídatelní, ale mají noblesu

Britští synthpopoví Depeche Mode mají na hudební scéně již mnoho let kultovní status. Každý jejich koncert je hudební i fanouškovskou událostí, každé jejich album je očekáváno s dychtivostí. Letos se obě tato témata dotkla České republiky. V březnu vydali Depeche Mode novinku Spirit a ve středu večer koncertovali v pražské Eden Areně. Přišlo na ně přes dvacet tisíc diváků.
Jelikož Depeche Mode do české metropole přicestovali v rámci turné k albu, představili z něho rovnou pět písniček. Novinka je povedená, rozhodně patří k těm lepším deskám kapely posledních let, písně z ní mají v textech hlubší společenský kontext. Nebylo proto divu, že si ke startu koncertu symbolicky vybrala záznam písničky Revolution od Beatles. Následoval motiv z nové skladby Cover Me a potom už naživo novinky, Going Backwards a So Much Love.
Chvíli nebyl stoprocentní zvuk, ale brzy jej zvukoví mistři za mixážním pultem zdokonalili tak, že byl koncert nástrojově čitelný a pěvecky přehledný. I díky tomu se několikrát ukázalo, v jak dobré hlasové kondici je jak zpěvák David Gahan, který několikrát přesvědčivě použil i falzet, tak kytarista Martin Gore, jenž vydatně pomáhal ve vokálech.
A nejen to. Uprostřed koncertu se ujal role hlavního zpěváka a zapěl komorní A Question of Lust, která dala do té doby poněkud monotónnímu setu pestrost, a již nástrojově rozjetou Home. Tuto pozici si zopakoval v přídavkové Somebody.
Základní část vystoupení vrcholila ve skladbách Wrong, Everything Counts, Enjoy the Silence a Never Let Me Down Again, přičemž v tu chvíli již stáli na nohou i diváci, kteří si zakoupili vstupenky na místa k sezení. Většina přítomných ve fotbalovém kotli pod taktovkou Depeche Mode tančila a nebylo divu, že si vyžádala přídavek.
Gahan se v něm ujal i coververze písničky Heroes, která patří do repertoáru zesnulého Davida Bowieho. Úplně na konec zazněla nesmrtelná Personal Jesus a koncertní sestava kapely se rozloučila. Gahana, Goreho a klávesistu Andyho Fletchera v ní doprovodili klávesista a baskytarista Peter Gordeno a bubeník Christian Eigner.
Depeche Mode koncertovali na obrovském pódiu, které bylo vybavené dlouhým molem vystupujícím mezi diváky a na scéně jakýmsi balkónem. Nad ním byly na velké obrazovce promítány motivy k jednotlivým skladbám i záběry z videoklipů. Na stranách vedle pódia byly zavěšeny další obrazovky, na nichž bylo k vidění dění na scéně.
Britská kapela přijela v dobré formě. V jejím vystoupení vzhledem k využívání přednatočených linek není místo pro překvapení či improvizaci, je tedy předvídatelné, nicméně na pódiu byla přesvědčivá, profesionální a její set měl noblesu podepřenou zkušeností.
Výkony dvou předskupin byly rozdílné. Zatímco britští elektropopoví F.O.X. zkoušeli svým nezáživným popem diváky z trpělivosti, dánští The Raveonettes nastavili melancholickou atmosféru a udrželi ji i ve chvíli, kdy prezentovali skladby rytmicky svižné.

Depeche Mode
Eden Arena, Praha, 24. května
Hodnocení: 80 %



Přidat komentář

(Povinné)
(Povinné)
(Povinné)